Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art | Specs & Reviews

Wat is de beste Sigma Art zoomlens voor je spiegelreflex? Bekijk specs & reviews van de Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art. “Deze lens wordt je kindje.”

Lichtsterke zoomlenzen: geliefd bij de profs

Lichtsterke zoomobjectieven zijn het summum voor de professionele fotograaf en de fanatieke amateur. De beeldkwaliteit ligt hoog en het bokeh is prachtig. De zoomlenzen in de Art-serie van Sigma behoren tot de toplenzen en krijgen uitstekende reviews. Hieronder zie je de specs plus een aantal reviews van de Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art.

Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM ArtStandaardzoom: Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art

Brandpuntsafstand: 18-35mm / fullframe-equivalent (Nikon/Sony/Pentax/Sigma): 27-53mm / fullframe-equivalent (Canon): 29-56mm | Lichtsterkte: f/1.8 | Gewicht: 810gr | Lengte: 121mm | Beeldstabilisatie: nee | Vergrotingsfactor: 1:4.3 | Filtermaat: 72mm | Geschikt voor: aps-c camera's | Op de markt gekomen: 2013 | Frankwandelt-rating 85/100 | Prijs: 799 euro (Cameranu.nl)

De Sigma 18-35mm f/1.8 Art in het kort

Superieure standaardzoom voor aps-c camera’s met een lichtsterkte van f/1.8 over het gehele bereik. Dankzij de korte minimale scherpstelafstand en het mooie zoombereik van 18 tot 35mm is dit een veelzijdig objectief. Geschikt voor veel fotogenres, van landschapsfotografie tot portretten. Bouw- en beeldkwaliteit zijn zoals je mag verwachten van de vermaarde Sigma Art-serie. De Art-lenzen zijn ontworpen met de nadruk op de allerhoogste optische prestaties en een maximale expressieve kracht.

Hoge kwaliteit & schitterend bokeh

Het optisch ontwerp van deze standaardzoom is van hoge kwaliteit, met lenselementen die vertekeningen tegengaan en tegelijk de helderheid en scherpte van de beelden optimaliseren. Het diafragma is opgebouwd uit 9 bladen die zijn afgerond voor een optimale weergave van de onscherpe delen in het beeld (bokeh). Het interne scherpstelsysteem zorgt ervoor dat het objectief compact blijft. Automatische scherpstelling is soepel, snel en bijna geruisloos.

De Sigma 18-35mm f/1.8 Art is ideaal voor:

• Architectuurfotografie
  • Interieurfotografie
  • Landschapsfotografie
  • Productfotografie
  • Portretfotografie
  • Reportagefotografie

Oordelen reviewers over de Sigma 18-35mm f/1.8 Art

• Fototijdschrift Zoom.nl: Door de grote diafragmaopening van f/1,8 kun je een heel beperkte scherptediepte bereiken, ook met een aps-c sensor, schrijft de reviewer. Het is een ideaal objectief voor straatfotografie, landschappen en bruidsreportages. “Door de enorme lichtgevoeligheid kun je in een donkere kerk toch nog je opnamen schieten, terwijl in de straatfotografie je onderwerp mooi loskomt van de achtergrond.” Het zoombereik is niet heel groot, maar het voordeel is: er zijn weinig concessies gedaan aan een mooi optisch ontwerp. “Kortom, met dit aantrekkelijk geprijsde, solide objectief in je tas kun je jouw traditionele vaste brandpunten (28, 35 en 50 mm) voortaan in de kast laten.” Eindoordeel: het hoge cijfer 8.
  • Fototijdschrift Digifoto Pro: “Zoals gezegd waren we na het zien van de testfoto's wederom verrast. Van een zoomobjectief verwacht je bij volledig open diafragma wat mindere prestaties in de hoeken. De Sigma 18-35mm f/1.8 scoort echter uitzonderlijk goed, zelfs op 18mm f/1.8 blijft de hoekscherpt zéér goed. Ook de bokeh van het objectief ziet er bijzonder fraai uit en vervorming blijft goed binnen de perken. Dat is waarschijnlijk te danken aan het relatief korte zoombereik.”
  • Camerastuffreview.com: De reviewer heeft deze lens getest op een Nikon D7100 en eerder op een Canon 650D. Op die laatste presteerde hij zeer goed. Daarom waren de verwachtingen hoog gespannen voor de test op de D7100. “Onze testresultaten voor de Sigma 18-35mm Art met een Nikon D7100, komen voor de meeste beeldkwaliteitseigenschappen overeen met onze eerdere test. De resolutie is, dankzij de Nikon D7100, zelfs nog hoger dan in onze eerdere test van de Sigma 18-35mm 1.8 Art op een Canon 650D.” De combinatie van een Nikon D7100 met de Sigma 18-35mm 1.8 Art verslaat “qua beeldkwaliteit vrijwel alle - DX, FX en zowel zoom als vast brandpunt - objectieven met een beeldhoek die overeenkomt met een 28 mm, 35 mm of 50 mm brandpuntsafstand op een camera met een volformaat sensor. Wow.”
  • DPreview.com: Deze Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM is een uitzonderlijke lens, aldus de reviewer. Hij biedt beeldkwaliteit op het niveau van prime-lenzen en is de snelste zoomlens die ooit is gemaakt. “Its 28-50mm equivalent range is a little limiting though, and inconsistent autofocus means that it can be difficult to make the most of the excellent optics when shooting at large apertures.” De Sigma scoort uitzonderlijk hoog: 86 van de 100 punten en de hoogste onderscheiding: Gold Award.
  • Photozone.de: De reviewer vraagt zich bij de Art-serie-lenzen van Sigma steeds vaker af in hoeverre de lens de concurrentie voor schut zal zetten. En bij deze lens is dat niet anders. IJzersterke troef is het grote maximale diafragma. Maar dat is niet het enige. “It also manages to deliver a very high performance even at fully open aperture and downright excellent results at medium aperture settings. Combined with low CAs, the quality perception is superb and easily as good as the very best prime lenses in this category.” Nadelen zijn er ook. Zo is de vignettering hoog bij f/1.8 en het zoombereik is beperkt. Maar de bouwkwaliteit is wel uitzonderlijk goed. En de autofocus is ook al lekker ‘snappy’. “It is an excellent replacement for prime lenses in its range. Most prime lenses in this range aren't any better nor faster than this astounding Sigma and when thinking in this scope, it is actually a pretty cool thing.” Eindoordeel: Highly Recommended met 4.5 van de 5 sterren.
  • Imaging-resource.com: Deze Sigma 18-35mm f/1.8 DC HSM Art biedt zeer veel features en zeer goede beeldkwaliteit, terwijl het je portemonnee niet leegpompt. “Shockingly sharp images at all apertures, even at ƒ/1.8, with excellent flatness of field and good control over chromatic aberration, distortion and vignetting make this lens a no-brainer for users of APS-C cameras looking to upgrade from their kit lens.”
  • Klantreview op Cameranu.nl: “Zeer scherp en helder qua licht. In meerdere reviews van fotografen wordt gezegd dat deze lens beter presteert dan de soortgelijke lens van Canon. Het is Sigma gelukt om hoge kwaliteit neer te zetten met zijn Art lenzen. De lens heeft geen beeldstabilisatie, maar dat maakt mij niet uit. Verder heeft hij een stevige degelijke bouw en is niet bepaald licht qua gewicht. Je krijgt je tentharingen met gemak in de grond met deze lens, mocht je een hamer vergeten zijn. Ik vind het een geweldige krachtpatser!”
  • Klantreview op Cameranu.nl: “Deze lens wordt je kindje. Wat een fantastische lens heeft Sigma hiermee in handen! Voor zowel fotograaf als filmmaker is deze lens een musthave. Absoluut mijn favoriete lens op het moment. Waar ik eerst met een koffer vol primes op pad ging, blijft het nu bij deze lens, een 50mm en een 85mm. Tijdens het filmen zit deze lens in 90% van de gevallen op mijn camera. In tegenstelling tot wat iemand hiervoor zegt, vind ik dit juist wel een beginnerslens. Als je als beginner één lens zou moeten hebben, zou het deze zijn. Goed zoombereik, groot diafragma, autofocus en zeer scherp.”

Belangrijkste kenmerken van de Sigma 18-35mm f/1.8 Art

• Lichtsterk en allround inzetbaar
  • Zorgvuldig uitgedacht optisch ontwerp
  • Geruisloos, intern scherpstelsysteem
  • Hele korte minimale scherpstelafstand
  • Compact, licht en duurzaam

Sigma 18-35mm voor Canon >>

Sigma 18-35mm Nikon >>

Sigma 18-35mm voor Sony >>

Sigma 18-35mm voor Pentax >>

Alle Sigma Art zoom-objectieven op een rij

Hieronder staan alle lichtsterke zoom-objectieven uit de Sigma Art-serie die ik heb besproken op een rij, met daarbij de belangrijkste specs. Wil je er meer over lezen en kijken hoe ze scoren in reviews? Klik dan hieronder door naar mijn artikelen.

ObjectiefSoort lensPrijsRatingBekijk!
Sigma 12-24mm f/4.0 ArtUltragroothoekzoom€ 1,74988/100Reviews >>
Sigma 18-35mm f/1.8 ArtGroothoekzoom€ 79985/100Reviews >>
Sigma 24-35mm f/2.0 ArtGroothoekzoom€ 99994/100Reviews >>
Sigma 24-70mm f/2.8 ArtStandaardzoom€ 1,39988/100Reviews >>
Sigma 24-105mm f/4.0 ArtStandaardzoom€ 85988/100Reviews >>
Sigma 50-100mm f/1.8 ArtTelezoom€ 1,19990/100Reviews >>

Alle Sigma Art prime-objectieven op een rij

Hieronder staan alle lichtsterke prime-objectieven uit de Sigma Art-serie die ik heb besproken op een rij, met daarbij de belangrijkste specs. Wil je er meer over lezen en kijken hoe ze scoren in reviews? Klik dan hieronder door naar mijn artikelen. Of bekijk mijn overzichtsartikel van Sigma Art-objectieven.

ObjectiefSoort lensPrijsRatingBekijk!
Sigma 14mm f/1.8 ArtUltragroothoek€ 1,59992/100Reviews >>
Sigma 20mm f/1.4 ArtGroothoek€ 93992/100Reviews >>
Sigma 24mm f/1.4 ArtGroothoek€ 79992/100Reviews >>
Sigma 30mm f/1.4 ArtGroothoek€ 46978/100Reviews >>
Sigma 35mm f/1.4 ArtGroothoek€ 79988/100Reviews >>
Sigma 50mm f/1.4 ArtStandaard€ 85984/100Reviews >>
Sigma 85mm f/1.4 ArtPortret€ 1,24994/100Reviews >>
Sigma 135mm f/1.8 ArtPortret€ 1,39990/100Reviews >>

Beste spiegelreflexcamera’s van dit momentTop 10 spiegelreflexcamera's

Ben je benieuwd wat de beste spiegelreflexcamera's van dit moment zijn? Ik heb de 10 beste spiegelreflexcamera's voor je op een rij gezet! Mijn lijstje hou ik zo goed mogelijk up to date. Neem een kijkje!

Beste spiegelreflexen >>

Cameranu.nl Beste webshop voor de Sigma 18-35mm f/1.8 Art

Zo’n mooi objectief koop je niet zomaar ergens. Je koopt hem bij een winkel waar ze verstand hebben van camera’s en lenzen. En een winkel waar je op kunt bouwen en vertrouwen, óók als er iets mis is met je nieuwe aanschaf.

Voor de Sigma 18-35mm f/1.8 Art beveel ik van harte Cameranu.nl aan. Een camerawinkel met uitstekende service en een hoge score op kennis en klantvriendelijkheid. Niet alleen bij mij, maar bij duizenden klanten zoals jij en ik.

Sigma 18-35mm voor Canon >>

Sigma 18-35mm Nikon >>

Sigma 18-35mm voor Sony >>

Sigma 18-35mm voor Pentax >>

Sigma 18-35mm voor Canon >>

Sigma 18-35mm Nikon >>

Sigma 18-35mm voor Sony >>

Sigma 18-35mm voor Pentax >>

Beste webshops voor tweedehands camera’s, objectieven & kijkers Uitstekende lens of camera kopen? Denk eens aan occasions!

Zoek je een geweldige lens of camera, maar wil je niet het volle pond betalen? Denk dan eens aan occasions. De allerbeste webshops voor occasions bieden kwaliteit en een vol jaar garantie. Ik heb ze op een rij gezet!